online jelenlét
Hatásos a jelenléted a világ legnagyobb termék és szolgáltatás piacán?
Kis Dániel, Senior Online Jelenlevő, Magyarország
Mit jelent számodra az „online jelenlét”? Van weboldalad, esetleg Facebook oldalad? Esetleg megeresztesz néha egy-egy cikket a blogodon?
Az első kihívás, sok cégnek, maga a tény, hogy online jelenléte legyen, – mármint, hogy legyen legalább egy weboldala …pedig az igazi kihívás csak most kezdődik.
Az alapok
Van tehát – vegyük ezt alapnak – egy weboldalad. Vajon megértetted, hogy ez miért van? Ezt ne vedd rossznéven, de meg kell érteni, hogy egy weboldal egy stratégiai marketing eszköz.
Ha csak úgy egyszerűen megvan az oldal, statikus magányában, és semmi sem történik igazán rajta, benne…hát azt nemigazán lehet online jelenlétnek nevezni.
Azt szokták mondani az online marketingesek, hogy ez még csak olyan, mintha a kiskereskedelmi boltod egy ház pincéjében volna és nem volna semmi jele, hogy ott van…Megvan ugyan, termékei, szolgáltatásai is vannak, de ki tud róla…?
A weboldaladnak tényleg vonzania – bevonzania – kell az érdeklődöket, alávatnie egy tanítási folyamatnak, majd vevővé képezni, sőt: visszatérő vevővé, sőt: törzsvevővé…Ajjaj!
Messzibb megyek, és megkockáztatom: olyan törzsvevővé, aki evangélizátori hévvel továbbajánlja – meggyőződésből, és telve jó tapasztalatokkal az oldaladat…
…és itt nyilnak ki a horizontok…
Az oldaladnak úgy kell működnie, hogy behívja, bevonzza a célközönségedet. Így kell megszerkesztve, felépítve lennie.
A megfelelő kérdéseket teszed fel célközönségednek, és a megfelelő válaszaid, megoldásaid vannak rá?
„Bizonyosnak kell lenned, hogy a hangod kedves, korrekt, és szolgáltatásod, terméked értéke, hasznossága tisztán érthető”
Ne elégedj meg az egyszerű online jelenléttel! Neked hasznos, ügyfélbevonzó jelenlét kell!
Biztosnak kell lenned, hogy weboldalad aktív és neked dolgozik…
Számolnod kell és meg kell szervezned a keresőoptimalizálást (SEO), (aminek on-site -az oldalon lévő alapjait, vázát mi – ha nálunk építteted weboldaladat – felépítjük, beállítjuk).
A sok út közül, melyeket az online lehetőség ajánl, az ösvény – mit ösvény? – széles, aszfaltozott, kivilágított út – hozzád kell vezessen abban az iparágban, tevákenységi körben, melyben céljaid vannak.
Közösségi Médián való jelenlét. A SEO nem az az egyedüli csodaszer manapság, amitől önmagában nagy sikereket várhatsz, hosszú beállítások, tesztelések után sem.
A közösségi média csatornái – főleg a Facebook – de a Twitter, Google+, Instagram, Linkedin – mind olyan eszközök, amikre gondolnod kell a megfelelő jelenlétedért… (Furcsa nevek és állatfajták, de online módon nemigazán élhetünk nélkülük, és megszelidítve nagyon hasznos háziállatok lehetnek…
És így felhasad a hajnal, az online jelenléted hajnala…
Az örömteli „hajnal” után, bizony ködös, viharosabb, esősebb idők is következnek… A jelenléted elfakulhat, a korábban előtünt jelenés/jelenlét sápadtá, elfeledetté válhat.
Ezt megelőzendő, gyakorta és tanítva komoly, releváns tartalmakat kell létrehoznod, vagy létrehozatnod, ezeket megosztanod a közösségi médiumokban, a blogodon, hírlevelekben…, hogy a jelenlét aktív legyen, a fények élesek és a profil, a céges arcél jól kivehető a különféle viharok ködében, zivataraiban is…
…
Ezek csak alapok, mondhatni lerágott csontok. De tudatosításuk nélkül nem lépsz előre, nem valósul meg semmi az online jelenlétből…
Ezért MOST írj tervet, gondold át, miért, hova, hogy jelensz meg, hogy munkádnak értelme legyen…!!
Szeretnél még többet tudni, régi információt feleleveníteni?
Írd be itt lenn az emailcímedet, és küldjük.